آموزش ثبت نام و شماره پیامک درخواست وام یک میلیون تومانی (+شرایط و کارمزد)

وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی نحوه ثبت نام برای دریافت «وام یک میلیون تومانی» طرح حمایت از خانوارهای ایرانی در برابر تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا را اعلام کرد. برای این کار باید کُد ملی خود را به شماره اعلام شده پیامک کنید. نحوه ثبت نام و شرایط دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا را در ادامه همین نوشتار بخوانید.

آموزش ثبت نام و دریافت وام یک میلیون تومانی

پیش از هر چیز باید بگوییم برای دریافت وام یک میلیون تومانی به یک سیم کارت فعال که به نام سرپرست خانوار ثبت شده است، نیاز دارید. برای دریافت وام یک میلیون تومانی باید کُد سرپرست خانوار را در بازه ساعت 22 روز چهارشنبه 27 فرورین لغایت ساعت 24 روز یکشنبه 31 فروردین به شماره 6369 پیامک کنید.

از آنجایی که ثبت نام از ساعت 22 روز چهارشنبه 27 فروردین (امشب) آغاز می‌شود، پیش از آن کُد ملی خود را برای شماره 6369 نفرستید که گزارش‌ها حاکی از بازگشت پیغام خطا است. همچنین گفته شده از ساعت 22 امشب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یک پیامک‌ با سر شماره v.refah برای سرپرست خانوارها ارسال می‌کند.

کارمزد 5-4 درصدی وام یک میلیون تومانی
مبلغ این وام برای هر خانوار یک میلیون تومان و به صورت قرض‌الحسنه با تعداد اقساط ۳۰ ماه متوالی است. در هر قسط مبلغ 35 هزار تومان از یارانه خانوار برداشت می‌شود که اگر آن را در 30 قسط ضرب کنید، به مبلغ یک میلیون و 50 هزار تومان می‌رسید، بنابراین ظاهراً کارمزد این وام 4 تا 5 درصد است. به این ترتیب وام یک میلیون تومانی هم کارمزد خود را دارد که از 12 درصد پیشین، به 4 یا 5 درصد کاهش یافته است.

شرایط وام یک میلیون تومانی

  • مبلغ  تسهیلات برای هر خانوار یک میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه و تعداد اقساط ۳۰ ماه متوالی خواهد بود.
  • اقساط ماهانه برای هر خانوار مبلغ  ۳۵ هزار تومان است که از یارانه تیرماه سال جاری به بعد کسر خواهد شد.
  • گیرندگان تسهیلات، نباید حساب بانکی یارانه خود را تا انتهای بازپرداخت اقساط، تغییر دهند.
  • درخواست کننده تسهیلات با ارسال پیامک به سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها، وکالت بلاعزل می‌دهد که بازپرداخت تسهیلات  فوق را  ماهانه از محل یارانه نقدی خود به نظام بانکی پرداخت نماید. این وکالت در حکم سند رسمی است و قابل اعتراض و ابطال در محاکم قضایی نیست.
پویش کالا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *