تماشای آنلاین ویدیو در سطح جهان به بالاترین میزان خود رسیده است

با شیوع ویروس کرونا در سطح جهان و لزوم فاصله گیری اجتماعی و در خانه ماندن مردم، طبیعی است که شاهد افزایش بی‌‌سابقه ترافیک مصرفی کاربران خصوصاً به دلیل استفاده از سرویس‌های استریم ویدیو مانند نتفلیکس، یوتوب، آمازون پرایم و … باشیم. حالا دولت‌ها و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی به دنبال راهکاری برای مدیریت این حجم بالای ترافیک هستند.

طی ده سال گذشته در جهان، تمامی تولیدکنندگان و فعالان حوزه تفریحات ویدیویی در بحث تماشای آنلاین محتوای تصویری سرمایه گذاری‌های کلانی انجام داده‌اند. در این مدت هم نمونه‌های بزرگ و موفقی همچون نتفلیکس، Hulu، دیزنی پلاس و HBO Now با جذب میلیون‌ها مشترک پا به عرصه وجود گذاشته‌اند.

به عنوان مثال شرکت WarnerMedia که شبکه HBO Now زیرمجموعه آن است اعلام کرده است که طی هفته‌های اخیر استفاده از این شبکه حدود ۶۵ درصد افزایش داشته؛ در حالی که در بخش استریم ویدیو این میزان به ۷۰ درصد هم رسیده است. جالب است بدانید که حتی در صنعت تلویزیونی هم شاهد افزایش ۲۰ درصدی استفاده در هفته اخیر بوده‌ایم.

آقای Ted Sarandos، مدیر ارشد اجرایی بخش محتوایی نتفلیکس، به خبرگزاری CNN گفته است که این پلتفرم رشد بسیار بالایی را در بحث تماشای محتوای ویدیویی تجربه کرده است؛ هر چند این شرکت از اعلام آمار و ارقام دقیق اجتناب کرده است. همچنین شرکت‌های دیگری هم مانند دیزنی پلاس از جذب تعداد زیادی کاربر از زمان آغاز این اتفاق خبر داده‌اند.

پلتفرم دوم در استریم ویدیو از سوی آمازون، Twitch، از افزایش ۳۱ درصدی کاربران خود در کنار افزایش ۱۰ میلیون ساعتی میزان نمایش روزانه در این پلتفرم پس از شیوع ویروس کرونا گفته‌اند.

20180117155526-youtube.jpeg

در چنین شرایطی شاید پیش خودتان بگویید اگر که زیرساخت اینترنت نتواند این حجم از ترافیک را پاسخ‌گو باشد،‌ چه اتفاقی می‌افتد. طبیعتاً نهادهای مختلفی اعم از دولت‌ها، شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنتی و حتی بعضی از این سرویس‌های نام برده شده دست به اقداماتی برای مدیریت این مسئله زده‌اند.

به عنوان مثال، شبکه‌هایی مانند یوتوب، دیزنی پلاس، نتفلیکس و آمازون پرایم از کاهش کیفیت پیش‌فرض نمایشی در پلتفرم خود به درخواست اتحادیه اروپا خبر داده بودند.

پویش کالا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *