حدس بزنید؛ بهترین اینترنت 5G متعلق به کدام کشور است؟

این روزها شبکه 5G اکثر کشورهای پیشرفته و تولید کننده دنبال دستیابی پهنای بالاتر و گسترش نسل پنجم شبکه موبایلی هستند. به تازگی گزارشی از وضعیت جهانی شبکه 5G از سوی موسسه تحقیقاتی Omdia منتشر شده که بر اساس آن کره جنوبی با اختلاف بسیار زیاد در صدر کشورهای مجهز به فناوری 5G قرار گرفته است.

اخیراً موسسه تحقیقاتی Omdia جدولی را از میزان پیشرفت کشورهای دنیا در فناوری 5G منتشر کرده که بر اساس آن کره جنوبی با اختلاف بسیار زیاد در صدر جدول قرار گرفته است؛ همچنین سوئیس و کویت با در جایگاه دوم و سوم قرار دارند. موسسه Omdia برای جمع آوری این داده‌ها در سه ماهه اول سال جاری میلادی پنج فاکتور اصلی را در نظر گرفته است.

در حال حاضر 426 منطقه شامل شهر‌ها و حومه‌های شهری در کشور سوئیس به حداقل پوشش 80 درصدی شبکه 5G دست پیدا کرده‌اند و این کشور قصد دارد تا ماه مه سال 2021 میلادی این رقم را به 535 منطقه افزایش بدهد. به گفته موسسه Omdia یکی از دلایل رشد بسیار کند برخی از کشور ها در شبکه 5G، کمبود تجهیزات برای استفاده از این فناوری است.

یکی از مهم‌ترین تجهیزات برای استفاده از این شبکه پر سرعت، گوشی‌های هوشمند مجهز به مودم 5G هستند. در ماه‌های اخیر تولید نسخه‌های میان رده و اقتصادی گوشی‌های هوشمند 5G به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است اما این محصولات صرفاً در بازار برخی از کشورهای خاص عرضه می‌شوند و این موضوع به نوعی توازن رشد شبکه 5G در سطح جهانی را بهم ریخته است.

در حال حاضر کره جنوبی با 5.88 میلیون گوشی هوشمند 5G فعال که حدود 10 درصد از گوشی‌های هوشمند فعال در این کشور را تشکیل می‌دهد، در صدر جدول قرار گرفته است. در بین کشورهای اروپایی، سوئیس در جایگاه اول و انگلستان در جایگاه دوم قرار دارد.

به گفته موسسه Omdia، دولت انگلستان بر روی گسترش پهنای باند گیگابیتی سرمایه گذاری‌های سنگینی داشته و در آینده نزدیک به جایگاه بهتری دست پیدا خواهد کرد. در حال حاضر دولت انگلستان بودجه 1.1 میلیارد پوندی را برای گسترش شبکه 5G در نظر گرفته که مبلغ 400 میلیون پوند آن مربوط به زیرساخت‌های 5G برای شبکه‌های ثابت و موبایلی می‌شود.

پویش کالا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *