عرضه گوشی آیفون بدون درگاه در سال 2021 توسط اپل

سال گذشته شرکت چینی Vivo از طرح مفهومی گوشی یکپارچه بدون درگاه Apex 2019 رونمایی کرد؛ محصولی که برای شارژ شدن و انتقال اطلاعات از فناوری بیسیم استفاده میکرد. حال برخی از منابع خبری مدعی شده‌اند که اپل قصد دارد تا در سال 2021 حداقل یک گوشی آیفون بدون درگاه را روانه بازار کند.

بدنه گوشی Apex 2019 به شکل شیشه یکپارچه ساخته شده بود؛ به همین دلیل تولید آن بسیار پیچیده و دشوار بود. این گوشی در ابتدا قرار بود که توسط شرکت Vivo در کنگره جهانی موبایل به نمایش گذاشته شود، اما به دلایل مختلف این محصول برای نمایش عمومی آماده نشد. پس از مدتی شرکت meizu از گوشی هوشمند بدون درگاه zero رونمایی کرد، اما این محصول نیز با استقبال خوبی مواجه نشد.

حال برخی از منابع خبری با انتشار شایعه‌هایی مدعی شده‌اند که اپل قصد دارد تا در سال 2021 اولین گوشی آیفون بدون درگاه را به بازار عرضه کند. اپل اولین شرکتی بود که جک 3.5 میلی‌متری را از گوشی‌های هوشمند خود حذف کرد، به همین دلیل امکان حذف کامل درگاه‌ها از گوشی آیفون در آینده نزدیک وجود دارد.

اخیراً یکی از افشاگران محصولات اپل با نام کاربری 9TechEleven در توییتر مدعی شده است که سال آینده میلادی شرکت اپل گوشی‌های آیفون را دستخوش تغییرات بسیاری می‌کند. در این بین یکی از فعالان حوزه فناوری در پاسخ به این توییت اعلام کرده است که اپل در سال 2021 درگاه‌ها را از گوشی آیفون حذف خواهد کرد.

پیش از این شاهد انتشار شایعه‌هایی در خصوص حذف درگاه لایتنینگ از آیفون‌های اپل بودیم، اما به نظر می‌رسد که اپل تصمیمات جدی برای اجرایی کردن این ایده دارد. از طرفی این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد، زیرا اپل در سال‌های گذشته مشغول آزمایش درگاه USB Type C بر روی گوشی‌های آیفون بوده است و حتی تبلت‌های آیپد پرو خود را با این درگاه عرضه کرده است.

در حال حاضر گوشی‌های آیفون اپل از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند، اما اپل این فناوری را مانند رقبای اندرویدی خود چندان جدی نگرفته است، به همین دلیل عملکرد فناوری شارژ بیسیم گوشی‌های آیفون بسیار ضعیف‌تر از نسخه‌های اندرویدی است. در نهایت اپل برای حذف کامل درگاه از گوشی‌های آیفون باید به دنبال ارتقاء فناوری شارژ بی‌سیم خود باشد.

پویش کالا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *