نگاهی نزدیک به مانیتور 240 هرتزی AORUS KD25F و قابلیت‌های گیمینگ آن

در این نوشتار به معرفی مانیتور گیمینگ بدون حاشیه AORUS KD25F از گیگابایت می‌پردازیم. این مانیتور 25 اینچی ویژگی‌های وسوسه کننده‌ای برای گیمینگ دارد و به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم ضمن معرفی کامل، به مشخصات و بررسی قابلیت‌های آن بپردازیم.

AORUS KD25F یک مانیتور خمیده 25 اینچی (به طور دقیق: 24.5 اینچی) با پنل تخت است. پنل بکار رفته از نوع TN با نور زمینه WLED ELED و نسبت ابعاد 16:9 است. صفحه نمایش این مانیتور دارای وضوح تصویر 1920×1080 یا همان Full HD با کنتراست 1000:1 است. این پنل قادر به پشتیبانی از نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز است تا بازی‌ها را روان‌تر نمایش بدهد.

656.JPG

بارزترین ویژگی قابل توجه پنل 8 بیتی بکار رفته در مانیتور AORUS KD25F، پشتیبانی از 100 درصد رنگ‌های sRGB برای ارائه تجربه هم سطح با استودیو است. AORUS KD25F ضمن پشتیبانی از فناوری تطبیق دهنده نرخ نوسازی با نرخ فریم دهی AMD Radeon FreeSync، جزء مانیتورهای سازگار با G-SYNC نیز هست.

BFV-720x553.jpg

طبق مشخصات اعلام شده از سوی گیگابایت، بیشینه شدت روشنایی صفحه نمایش مانیتور AORUS KD25F به 400cd/m2 می‌رسد. از دیگر ویژگی‌های پنل بکار رفته می‌توان زمان پاسخ‌دهی خارق‌العاده 0.5 میلی ثانیه و زاویه دید افقی و عمودی 170 و 160 درجه را برشمرد. همچنین نور زمینه این مانیتور بدون لرزش (Flicker Free) است. شدت نور آبی مضر برای چشم‌ها نیز کاهش یافته است.

گیگابایت برای مانیتور KD25F به وجود نیامدن پیکسل‌های همیشه روشن یا همان پیکسل سوختگی را به مدت یک سال تضمین می‌کند.

درست همانند دیگر مانیتورهای تاکتیکال AORUS، مدل KD25F نیز در کنار ویژگی‌های گیمر پسند چون نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز و زمان پاسخ‌دهی 0.5 میلی ثانیه، KD25F  قابلیت‌های اختصاصی مانیتورهای تاکتیکال گیگابایت و از آن مهم‌تر، قابلیت‌های انحصاری مخصوص گیمینگ را با خود دارد.

OSD_2-720x488.jpeg

اولین قابلیت اختصاصی گیگابایت برای گیمرها، Aim Stabilizer نام دارد. احتمالاً به خوبی می‌دانید شلیک در بازی‌ها باعث به وجود آمدن موج انفجار می‌شود که به تکان خوردن تصویر و مات شدن آن منجر می‌شود. Aim Stabilizer دقیقاً همین پدیده را هدف می‌گیرد و قادر است تکان خوردن تصویر و مات شدن ناشی از شلیک کردن را تا حد قابل توجهی کاهش بدهد. حاصل این کار گیم پلی روان‌تر و دید بهتر در بازی است.

Dashboard-720x479.jpeg

DashboardInfo قابلیت دیگر اختصاصی AORUS برای گیمرها است. این قابلیت قادر به نمایش اطلاعاتی چون ولتاژ، فرکانس، دما، شدت استفاده و سرعت فن پردازنده در کنار قابلیت‌های اختصاصی دیگر AORUS  چون GameAssist است.

بنابراین در هر لحظه وضعیت سیستم  درست مقابل چشمان شما قرار دارد، آن هم بدون اینکه بخش زیادی از صحنه را اشغال کند. همچنین گیمر قادر به انتخاب اطلاعات نمایش داده شده است و می‌تواند تعیین کند کدام پارامترها بر روی صفحه نمایش داده شوند.

img_20190624_125551.jpg

Black Equalizer هم در خدمت گیمرها است. این قابلیت به طور هوشمند سایه صحنه را به گونه‌ای تنظیم می‌کند تا به بهبود کنتراست و افزایش دید گیمر در صحنه‌های تاریک بیانجامد. حاصل این کار دید بهتر در هدف گیری و همچنین یافتن آسان‌تر دشمنان است.

GameAssist چندین قابلیت کاربری برای گیمینگ را خود جای داده است. شما می‌توانید چندین Crosshair برای بازی‌ها بسازید و در مواقع نیاز از آنها استفاده کنید. قابلیت دیگر تایمر برای رهگیری زمان بازی است. همچنین می‌توان از شمارشگرهای GameAssist به منظور شمارش رویدادهای مختلف استفاده کرد. قابلیت دیگر GameAssist به تنظیم بهتر تصویر بر روی بیش از یک مانیتور کمک می‌کند.

AORUS OSD Sidekick هم به گیمر امکان دسترسی به تنظیمات و گزینه‌های مختلف مانیتور را از طریق ماوس و کیبورد می‌دهد تا از فشردن دکمه‌های مانیتور بی نیاز شود.

3223.JPG

در نهایت به قابلیت منحصر به فرد ANC می‌رسیم. هنگامی که گیمر هدست خود را مستقیماً به مانیتور متصل کند، از پردازش ویژه صدا بهره‌مند می‌شود که قادر به حذف نویز محیط است. این کار از طریق یک تراشه مخصوص و موتور نرم افزاری اختصاصی AORUS در ترکیب با میکروفون دوم تعبیه شده بر روی خود مانیتور صورت می‌گیرد. همچنین ANC باعث بهبود صدای گیمر می‌شود.

D8frUwdW4AAQeuo.jpg

مانیتور KD25F گیگابایت در کنار قابلیت‌های گیمینگ، یک درگاه SuperSpeed USB با توانایی تأمین ولتاژ 5 ولت با شدت جریان 1.5 آمپر نیز دارد که می‌توان از آن برای شارژ کردن سریع‌تر انواع وسایل USB بهره گرفت.

ترکیب درگاه‌های ورودی تصویر مانیتور KD25F شامل دو HDMI 2.0 در کنار یک Display port 1.2 است. در پشت مانیتور افزون بر یک درگاه SuperSpeed USB، دو درگاه USB 3.0 و جک‌های هدفون و میکروفن نیز یافت می‌شود.

82.png

مانیتور AORUS KD25F از طراحی با رنگ غالب مشکی بهره می‌برد که رنگ محبوب وسایل گیمینگ است. اما در پشت مانیتور دو نوار نورپردازی RGB LED دیجیتال نیز یافت شود که کاملاً قابل شخصی سازی است. کاربر می‌تواند از طریق رابط کاربری اختصاصی گیمینگ، انواع افکت‌ها و رنگ‌های مختلف را اعمال کرد. منبع تغذیه مانیتور KD25F داخلی بوده و فاقد  آداپتور تغذیه خارجی است.

img_8600.jpg

یک مانیتور گیمینگ خوب بدون پایه قابل تنظیم نمی‌شود و گیگابایت به خوبی متوجه این موضوع است. به همین منظور AORUS KD25F از پایه پیشرفته با امکان تنظیم ارتفاع تا 130 میلی متر، چرخش به طرفین تا 20 درجه و تنظیم زاویه از 5- درجه تا 21 درجه بهره می‌برد.

Rear_RGB-720x540.jpeg

اگر تاکنون مانیتوری نداشته‌اید که توانایی‌های شما را در گیمینگ بالا ببرد، AORUS KD25F یک گزینه قابل اتکا است. با این مانیتور می‌توانید ضمن لذت بردن بیشتر از بازی کردن، به یک گیمر بهتر تبدیل شوید.

maxresdefault.jpg

پویش کالا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *