سه ترفند بسیار ساده ویندوز 10 که از وجود آنها بی خبر هستید

علی رغم اینکه استفاده از «ویندوز 10» (Windows 10) بسیار آسان بوده و ممکن است همین حالا ترفندهای زیادی را بلد باشید، اما همواره ترفندهایی وجود دارد که فکرش را هم نمی‌کردید. در این نوشتار به معرفی سه ترفند بسیار ساده اما کاربردی برای ویندوز 10 می‌پردازیم.

هرچند می‌توان به جای ترفندهای ویندوز 10 مستقیماً سراغ خود گزینه‌ها رفت، اما استفاده از میان بر یا کلید ترکیبی کیبورد باعث افزایش سرعت شما در استفاده از ویندوز 10 می‌شود. به این ترتیب می‌توانید سریع‌تر و آسان‌تر از قبل از ویندوز 10 استفاده کنید.

در این نوشتار سه ترفند بسیار ساده اما کاربردی برای ویندوز 10 را به شما معرفی می‌کنیم که احتمالاً از وجود آنها با خبر نبوده‌اید.

ترفند اجرای یک پنجره جدید از برنامه‌ها با Shift + click taskbar icon
با این ترفند ساده ویندوز 10 می‌توانید یک پنجره جدید از برنامه انتخاب شده اجرا کنید. برای نمونه اگر برنامه Word یا مرورگر در حال اجرا است و به یک پنجره جدید از آن نیاز دارید، کافی است دکمه Shift شیفت را پایین نگه دارید و بر روی آیکون آن در نوار وظیفه کلیک کنید تا یک پنجره جدید از آن اجرا شود.

همچنین شما می‌توانید همین کار را از طریق رفتن بر روی برنامه مورد نظر و فشردن دکمه میانی ماوس انجام بدهید.

ترفند اجرای Task Manager با CTRL + Shift + Esc
با ترکیب کلیدهای CTRL + Shift + Esc می‌توانید سریعاً برنامه Task Manager را در ویندوز 10 را اجرا کنید. مطمئناً Task Manager یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای پیش فرض ویندوز 10 است که در مواقع هنگ کردن برنامه‌ها، فریز شدن سیستم و بروز مشکلات دیگر مفید واقع می‌شود.

ترفند اجرای برنامه‌ها به صورت Run as administrator با CTRL + Shift + click
با ترکیب CTRL + Shift + click می‌توانید برنامه‌ها را با مجوزهای سرپرست سیستم یا همان Run as administrator اجرا کنید. برای این کار کافی است دکمه‌های CTRL + Shift را پایین نگه دارید و بر روی برنامه مورد نظر خود کلیک کنید.

اگر شما هم ترفندهای کاربردی دیگری برای ویندوز 10 می‌شناسید، می توانید آن را در بخش نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید

پویش کالا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *