سیستم عامل موبایلی iOS 14 به ویجت‌های متحرک مجهز می‌شود

شرکت اپل قصد دارد تا در سال جاری میلادی نسخه جدید سیستم عامل موبایلی iOS 14 را روانه بازار کند. در این بین به تازگی یک منبع خبری معتبر اسکرین شات‌هایی را از محیط کاربری iOS 14 منتشر کرده است که در آن شاهد استفاده از ویجت‌های متحرک و قابلیت والپیپر هوشمند اشاره دارد.

ماه گذشته وب‌سایت معروف 9to5mac با انتشار گزارشی مدعی بازطراحی بخش تنظیمات تصویر پس زمینه در نسخه جدید iOS شد که در آن تصاویر بر اساس دسته بندی‌های مختلف جداسازی می‌شدند. حال به تازگی یک کاربر توییتری با نام DongleBookPro تصاویری را از پنل تنظیمات iOS 14 به اشتراک گذاشته است که در آن ادعاهای وب‌سایت 9to5mac در خصوص تغییرات بخش تنظیمات والپیپر را تایید می‌کند.

در بخش تنظیمات تصاویر پس زمینه نسخه جدید iOS 14 شاهد دسته بندی تصاویر پس زمینه در گروه‌های مختلف هستیم. این دسته بندی‌های شامل Classic Stripes، Earth & Moon و Flowers می‌شوند و نسبت به نسخه فعلی بهتر سازماندهی شده‌اند. در اسکرین شات‌های منتشر شده از iOS 14 شاهد یک قابلیت جدید با نام Home Screen Appearance هستیم که کاربر با فعال کردن آن والپیپرهای هوشمند را فعال می‌کند.

والپیپرهای هوشمند به صورت دینامیکی بوده و می‌توانند یک رنگ ساده، تصویری مات و یا نسخه تیره ای از تصویر پس زمینه باشند؛ همچنین این تصاویر پس زمینه هوشمند فقط در صفحه Home نمایش داده می‌شوند. این ویژگی‌‌ها چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسند، اما در نهایت از یک بازطراحی بزرگ در iOS 14 خبر می‌دهند.

بررسی کد‌های iOS 14 به گسترش قابلیت جدیدی با نام Avocado اشاره دارد که نشان دهنده تصمیم کوپرتینویی‌ها برای توسعه سیستم ویجت متحرک است. البته پیش از این ویجت‌ها در نسخه‌های قبلی iOS حضور داشته‌اند، اما این قابلیت در نسخه‌های فعلی iOS محدود به بخش خاصی است و امکان تغییر موقعیت و شخصی سازی آن توسط کاربر وجود ندارد.

پویش کالا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *