فراخوان 60 هزار تلویزیون OLED ال‌جی برای رفع مشکلات فنی

همانطور که می‌دانید شرکت ال‌جی از بزرگترین تولیدکنندگان تلویزیون‌های OLED در دنیاست و محصولات خود را در سراسر دنیا عرضه می‌کند. بنابر گزارشات جدید گروهی از تلویزیون‌های OLED این شرکت به مشکل گرمایی  دچار شده‌اند که می‌تواند موجب آسیب رسیدن آنها شوند. از همین رو شرکت ال‌جی تصمیم به فراخوانی محصولات خود گرفته تا مشکل آنها را رفع و دوباره به مشتریان بازگرداند.

رقابت سختی در دنیای تلویزیون‌ها و فناوری‌های جدید آنها در جریان است و وارد شدن شرکت‌های چینی به این حوزه نیز خود مزید بر علت شده تا شرکت‌ها بیشترین حرکات و عملیات را برای افزایش و ارتقای سطح رضایت مشتریان خود انجام دهند.

بنابر گزارش جدیدی که وبسایت GizmoChina منتشر کرده شرکت ال‌جی الکترونیکس فراخوانی برای ۶۰ هزار تلویزیون OLED خود در کره جنوبی اعلام کرده است. دلیل این فراخوان داغ شدن بیش از حد دستگاه است. برای حل این مشکل باید برد پاور(منبع تغذیه) تلویزیون تعویض شود.

طبق اعلام رسمی یکی از مقامات رسمی ال‌جی کره جنوبی تا به امروز در 19 مدل تلویزیون OLED این شرکت اختلال مورد بحث  مورد تایید قرار گرفته و این تلویزیون‌ها در حال حاضر تنها در خاک کره جنوبی به صورت رسمی عرضه شده‌اند.

مدل‌های مورد اشاره عبارت‌اند از:

  • 2016 – OLED65E6, OLED65G6, OLED65G6
  • 2017 – OLED65B7, OLED65C7, OLED65E7, OLED65W7, OLED77G7, OLED77W7
  • 2018 – OLED65G8, OLED65W8, OLED77C8, OLED77W8
  • 2019 – OLED65W9, OLED77B9, OLED77C9, OLED77W9

این مدل‌ها بین فوریه ۲۰۱۶ تا سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی به فروش رفته‌اند و ظاهراً علت اصلی داغ شدن بیش از حد دستگاه مربوط به اختلال برخی قطعات برد تغذیه (پاور) دستگاه بوده که هدف اصلی استفاده از آنها کاهش میدان‌های مغناطیسی ناخواسته و همچنین کاهش سروصدای تولید دستگاه است.

در نهایت باید به این نکته نیز اشاره کنیم که ال جی اعلام نموده  که علت بروز این مشکلات حرارتی آن است که میزان راندمان تعداد اندکی از قطعات به کارفته در بردهای پاور با گذر زمان کاهش پیدا کرده و همین امر احتمالا به داغ شدن بدنه تلویزیون‌ها منجر می شود.

پویش کالا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *