مشخصات مک‌بوک جذاب «اپل» با پردازنده سفارشی ARM افشا شد

دنیای سخت افزار در حال تغییر بوده و «اپل» نیز بر روی موج این تغییرات سواری می‌کند. این شرکت بزرگ آمریکایی در پی معرفی مک بوک (MacBook)هایی با پردازنده‌های اختصاصی ARM بوده و اینک مشخصات نخستین مک بوک مبتنی بر پردازنده اختصاصی اپل افشا شده است. یک مک بوک با طول عمر باتری خیره کننده و پردازنده اختصاصی.

طبق اطلاعات افشا شده از MacBook مدل 12 اینچی که بر پایه یک پردازنده اختصاصی ARM طراحی شده است، می دانیم که باید در انتظار یک اولترابوک بسیار باریک باشیم که طول عمر باتری بالایی را یدک می‌کشد. طبق داده‌های افشا شده، منابع معتبر اعلام کرده‌اند که این مک بوک به پردازنده اختصاصی A14X Bionic مجهز شده است. این پردازنده با تکیه بر معماری ARM، از طراحی نهایی اپل بهره برده و باتری آن با یک بار شارژ کامل می‌تواند بین 12 الی 20 ساعت در خدمت شما باشد.

MMAC-1.PNG

این مک بوک فاقد حافظه‌های HDD سنتی بوده و در بخش ذخیره سازی، به حافظه‌های 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی از نوع SSD مجهز شده است. در بخش حافظه رم نیز این مک بوک 12 اینچی با پیکربندی‌های 8 و 16 گیگابایتی عرضه خواهد شد. در حال حاضر اطلاعات چندانی از رزولوشن نمایشگر Retina مورد استفاده در این مک بوک منتشر نشده است.

این مک بوک با وزن کمتر از 1 کیلوگرم، دارای تنها یک پورت USB-C بوده و از نسل چهارم از صفحه کلیدهای Butterfly شرکت اپل بهره خواهد برد. از آنجایی که به احتمال بسیار زیاد تراشه A14X Bionic در لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته خواهد شد، می دانیم که کابینت 12 اینچی این مک بوک مشکلی برای تهویه آن نخواهد داشت. این منبع اضافه می‌کند که این مک بوک کوچک با قیمت پایه 799 دلار وارد بازارهای جهانی خواهد شد

پویش کالا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *