آتش زدن دکل‌های 5G در پی تئوری گسترش ویروس کرونا با امواج نسل پنجم شبکه موبایل!

این روزها شاهد اخبار عجیبی در خصوص ویروس کرونا هستیم، اطلاعات اشتباه و غیر منطقی که شرایط را برای مبارزه با این ویروس سخت‌تر می‌کند. متاسفانه به تازگی برخی از منابع خبری با انتشار شایعه‌ای در خصوص افزایش سرعت انتقال ویروس کرونا به واسطه دکل‌های 5G باعث وحشت شهروندان بریتانیایی شده‌اند و آن‌ها را به آتش زدن دکل‌های مخابراتی ترغیب کرده‌اند.

فناوری مخابراتی 5G از ابتدای توسعه و عرضه خود با مخالفان زیست محیطی بسیاری مواجه بوده است و تا به امروز تئوری‌های توطئه آمیز بسیاری در خصوص خطرات این شبکه منتشر شده است. اخیراً برخی از افراد ناآگاه و منابع خبری نامعتبر با انتشار شایعه‌ای در خصوص انتشار ویروس کرونا به وسیله دکل‌های 5G موجب رعب و وحشت مردم شده‌اند و در همین راستا شهروندان بریتانیایی یک دکل 5G را آتش زده‌اند.

مراجع علمی و محققین دنیای فناوری ادعا‌های مطرح شده در خصوص این موضوع را از پایه بی اساس دانستند و در همین راستا دولت بریتانیا با انتشار بیانیه رسمی از مردم خواهش کرد تا آتش زدن دکل‌های 5G را متوقف کنند. دولت بریتانیا به واسطه سازمان DCMS که مسئولیت نظارت بر فضای دیجیتال، رسانه، امور ورزشی و فرهنگی را بر عهده دارد، بیانیه مطبوعاتی را به شرح زیر با هدف پایان دادن به شایعه‌های اخیر منتشر کرده است:

بر اساس تحقیقات صورت گرفته از سوی محققین، به طور قطع اعلام می‌کنیم که هیچ شواهد قابل استنادی مبنی بر ارتباط میان ویروس کرونا و تکنولوژی 5G وجود ندارد.

سازمان DCMS تمامی اخبار منتشر شده در خصوص ارتباط فناوری مخابراتی 5G با انتشار ویروس کرونا را تکذیب کرده است و تنها راه انتقال این ویروس را تماس فیزیکی با فرد بیمار و سطوح آلوده اعلام کرده است؛ انتقال ویروس از طریق امواج رادیویی 5G غیر ممکن و خنده دار است و این ادعا هیچ پایه علمی ندارد.

در همین راستا سازمان تبادلات موبایل بریتانیا به عنوان نماینده تمامی شرکت‌ها ارائه‌دهنده خدمات همراه با سازمان DCMS همسو شده و اخبار منتشر شده را تکذیب کرده است.به گفته سازمان تبادلات موبایل بریتانیا بسیاری از افراد افراط طلب از پرسنل ما سوءاستفاده کرده و ما را به آسیب زدن به تجهیزات مخابراتی تهدید می‌کنند.

آتش زدن دکل‌های موبایل توسط افراط طلبان مشکلات بسیاری را در بریتانیا به وجود آورده است و موجب قطع ارتباط بسیاری از کارمندان دور کار و اختلال در خدمات رسانی اورژانسی شده است. نشریات بریتانیا به اقدامات افراطی این اشخاص واکنش تندی نشان داده‌اند و عاملین آتش زدن دکل‌های 5G را احمق خطاب کرده‌اند. برای تمام ویروس‌های دنیا واکسن و درمان وجود دارد، اما برای جهالت هیچ درمانی وجود ندارد.

پویش کالا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *