نسل جدید آیفون SE به همراه تراشه قدرتمند A13 و برچسب قیمت 400 دلاری معرفی شد

بالاخره پس از چند سال انتظار و انتشار شایعه‌های مختلف در خصوص نسخه اقتصادی آیفون، دیشب شرکت اپل از نسخه جدید گوشی آیفون SE رونمایی کرد. اپل با معرفی نسل جدید آیفون SE به طور جدی وارد بازار رقابتی گوشی‌های اقتصادی شده است و به زودی بخش بزرگی از این بازار را بدست می‌آورد.

نسل جدید آیفون SE از نظر ظاهری حرف چندانی برای گفتن ندارد و در واقع نسخه بروزرسانی شده آیفون 8 به شمار می‌رود. اپل در نسخه جدید آیفون SE از تراشه قدرتمند A13 استفاده کرده است و این محصول را در سه نسخه با حافظه‌های داخلی 64، 128 و 256 گیگابایت به بازار عرضه می‌کند.

طبق بیانیه رسمی اپل، نسل جدید آیفون SE به صفحه نمایش 4.7 اینچی Retina HD با رزولوشن 750×1334 مجهز شده و از فناوری‌های True Tone، Dolby Vision و HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. یکی از نکات منفی این دستگاه که در سال 2020 چندان جالب به نظر نمی‌رسد، حاشیه بسیار زیاد صفحه نمایش است که طراحی آن را به گوشی‌های سال 2015 نزدیک می‌کند. متاسفانه اپل در این محصول از فناوری محبوب 3D Touch صرف نظر کرده است.

یکی دیگر از نقاط ضعف این محصول نسبت به سایر میان رده‌های موجود در بازار، استفاده از ماژول دوربین تکی با سنسور 12 مگاپیکسلی در قسمت پشتی دستگاه است. البته انتظار می‌رود که عملکرد دوربین 12 مگاپیکسلی این دستگاه به لطف تراشه قدرتمند A13، قابل قبول باشد. اپل برای استفاده از قابلیت پرتره در نبود سنسور دوم به سراغ قابلیت فناوری سنجش عمق تک‌چشمی رفته است.

به گفته اپل فناوری سنجش عمق تک‌چشمی از یادگیری ماشینی برای تشخیص عمق و چهره‌ها استفاده می‌کند. در بخش فیلم‌برداری، نسل جدید آیفون SE به یک فناوری لرزش‌گیر سینمایی ویژه مجهز شده است؛ همچنین این گوشی هوشمند از فیلم‌برداری 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند. اپل برای دوربین سلفی این محصول از یک سنسور 7 مگاپیکسلی استفاده کرده است که حالت عکاسی پرتره را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

نسخه جدید آیفون SE به فناوری شارژ سریع 18 واتی مجهز شده است، اما اپل درون جعبه این محصول شارژر استاندارد 5 واتی خود را قرار داده است و برای دستیابی به فناوری شارژ سریع باید شارژر 18 واتی آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. قسمت پشتی این محصول از شیشه ساخته شده است و مانند آیفون‌های جدید از فناوری شارژ بی‌سیم سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

این محصول با استاندارد IP67 در برابر نفوذ مایعات و گرد و غبار مقاوم سازی شده است. نسل جدید آیفون SE از روز جمعه در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز با قیمت ۳۹۹ دلار برای نسخه ۶۴ گیگابایتی، 449 دلار برای نسخه 128 گیگابایتی و 549 دلار برای نسخه 256 گیگابایتی عرضه می‌شود.

پویش کالا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *